Sunday, April 6, 2014

2014 - tanah rendah sekebun mawar *nazira's cottage garden**




Assalamualaikum..

wah, lama juga saya tidak update blog... ermm bukan apa, kali terakhir saya update, sebelum tiba musim tengkujuh di Kelantan... dalam masa yang sama, suami mengkhabarkan dia di lamar kerja baru (walaupun dah setahun CEO kompeni tu pujuk suami kerja dgn syarikat dia, tp saya tak setuju hahah alasan tak nak pindah! - sayang pokok).. tapi memandangkan tawaran gaji lebat lumayan, maka saya redhooo.... maka, akhirnya mood saya ke laut.. hati resah..gundah gulana..sedih dan kuciwa.. ye la, beribu ribu duit saya habis untuk set up laman impian saya - ala English.. full with roses tree. Duit sendiri gitu..bukan duit suami... saya sendiri yang berpanas, berhujan, berembun membelai pokok itu... dari baby, hingga usianya dah masuk 6 tahun sekarang. Pokok banyak yang mati.. akibat frustasi tuan tanah kedaung.. kesian mereka.. maafkan mama! 

Akibat keciwa, saya pun beralih arah ke hobi baru... MENGURUSKAN BADAN. Hasilnya, sejak bulan 12 tahun lepas.. saya sudah hilang 14 kilo.. suami pun suka.. badan pun dah kembali curving.. lemak perut dah tak de.. badan ringan.. cececehhh.. serius, kalau duduk depan cermin pun tak malu nk tengok badan sendiri.. dulu???? depan cermin pun tak lalu aih!!

Sekarang suami pun dah kerja jauh.. merulang saja lah nampaknya.. hihihi saya?? masih di sini.. mana sama rumah sendiri dengan rumah sewa kan... bukan jauh pun... bukan sejauh Perak-Kelatan. Kalau jauh macam ni, wajib la pindah sama... setakat Terengganu-Kelantan..ish, small matter...ihikss... big boss suami pun berulang tak de hal... kan kan kan...

Baru-baru ni je nampak saya melihat pokok rose saya... banyak nampaknya kena buat ni... musim panas ni.. tak boleh lama di luar, jam 10 dah terasa pijar kulit.... setakat siram tu boleh.. nak belai lama-lama, adesss... dah tak tahan...

ni nak cari baja pun rasa tak de masa... sibukkkkk workout.. tak bersenam sehari rasa semacam.... -- SAYA JUGA DAH ADA SIJIL PROFESIONAL INSTRUKTUR AEROBIK ** kalau ada gym or studio area Kota Bharu cari pengajar, boleh hubungi saya ya... In Syaa Allah next sijil adalah LESEN INSTRUKTOR ZUMBA!!! best.. hanya untuk WANITA saja.. kita bersenam keluarkan peluh...sihat luar dalam!

okies... lepas ni rasa nk susun atur semula pasu-pasu ku itu...nk cabut anak rumput yang dah tumbuh dalam pasu...nk cari baja... kesian, hopefully mereka kembali sihat dan ceria.. sepertimana tuan tanah kedaung yang gembira dengan hasil kesihatannya sendiri ni.....

jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment

Saya Peminat Tegar Mawar Khatulistiwa.
Nak Komen....Nak Komen.. Nak! Nak!